La Fundació Sant Andreu Salut impulsa noves accions per fomentar l’ús del català als seus centres

La Fundació Sant Andreu Salut ha posat en marxa diverses iniciatives per promoure el coneixement i l’ús del català en el seu entorn assistencial i professional. Aquestes accions s’emmarquen en el projecte del Departament de Cultura per garantir el coneixement i l’ús del català en el sistema públic de salut de Catalunya 2024-2026, i s’han desenvolupat arran de la incorporació de la referent lingüística, l’octubre de 2025.

Des d’aleshores, la Fundació ha treballat per fer del català una llengua més present, propera i compartida en el dia a dia dels diferents centres i serveis. Una de les primeres accions ha estat la realització de tallers de sensibilització lingüística adreçats a les direccions de l’Hospital Sant Andreu, les residències i els equips tècnics. Aquestes sessions han permès reflexionar sobre el paper de la llengua en l’atenció a les persones i en la comunicació interna dels equips.

També s’han organitzat grups focals als diferents centres per recollir opinions, necessitats i propostes dels professionals. A partir d’aquest treball participatiu, s’ha avançat en la redacció de la política lingüística de la Fundació Sant Andreu Salut i s’ha creat una comissió de la llengua, formada per representants de tots els equipaments, amb l’objectiu de fer seguiment del projecte i impulsar noves accions de manera transversal.

Entre les iniciatives que ja s’han començat a desplegar hi ha les píndoles culturals, uns correus mensuals vinculats a dates assenyalades del calendari català. A través d’aquestes comunicacions, els professionals poden conèixer millor les tradicions, les festes i la cultura del territori. La primera píndola es va dedicar a Sant Jordi, una de les celebracions més emblemàtiques de Catalunya, amb l’objectiu d’acostar la llengua i la cultura d’una manera amable i quotidiana.

Una altra de les accions destacades és la creació de xapes amb el missatge “Ho provem en català?”. Aquesta iniciativa vol donar visibilitat als professionals compromesos amb la llengua i, alhora, oferir suport a aquelles persones que estan aprenent català o que volen tenir més oportunitats per practicar-lo en un entorn segur i proper. Les xapes es plantegen com un símbol de compromís, però també com una invitació natural a fer servir el català en les relacions del dia a dia.

El projecte també inclou l’elaboració de flyers amb vocabulari freqüent adaptat als diferents centres i serveis, així com un curs de català adreçat al personal castellanoparlant de l’Hospital Sant Andreu. Aquestes eines busquen facilitar l’ús pràctic de la llengua en situacions habituals de l’àmbit assistencial i contribuir a reforçar la seguretat lingüística dels professionals.

Amb totes aquestes accions, la Fundació Sant Andreu Salut reafirma el seu compromís amb la llengua catalana, entesa com una eina de cohesió, proximitat i qualitat en l’atenció a les persones. El projecte continuarà desplegant noves iniciatives durant els propers mesos per seguir fent del català una llengua viva, útil i present als centres i serveis de la Fundació.

Notícies relacionades

Desplaça cap amunt
Search

Descarregar la memòria

Omple el formulari i t’enviarem la memòria de Sant Andreu Salut

"(Obligatori)" indicates required fields