El Departament de Salut i de Treball, Afers Socials i Famílies ha acordat posar en marxa a partir d’aquest dijous 16 de juliol un conjunt de mesures addicionals per protegir les residències de gent gran i de persones amb pluridiscapacitats i pluripatologia per contenir la pandèmia de la Covid-19 i minimitzar els riscos d’infecció en els grups de població més vulnerables.
Per aquest motiu, les dues conselleries han acordat i treballat amb les patronals del sector residencial suspendre les sortides dels residents a l’exterior, com ara els passejos; les sortides de curta durada (sortides autònomes per part dels residents o acompanyades per familiars o cuidadors); les de caps de setmana i les inferiors a tres setmanes. Tot i això, en casos excepcionals i a consideració de la direcció dels centres i d’acord amb les característiques i situació del resident, s’autoritzaran les sortides de curta durada.
Fins a nova indicació només s’autoritzaran les sortides superiors a tres setmanes; que a la tornada requeriran de l’aplicació de mesures de protecció com si es tractés d’un nou ingrés (PCR i aïllament de 10 dies). Aquestes sortides acordades amb els familiars requeriran de la signatura d’un document de declaració responsable del resident o del familiar; que seran informats de les mesures de protecció que han de seguir durant aquest període, amb l’objectiu de protegir a la persona resident.
Per recuperar i reforçar els vincles familiars i socials es mantindran les visites a la residència. Tot i així la direcció del centre podrà adaptar o suspendre aquestes visites en funció de la situació epidemiològica definida per l’autoritat sanitària, i prèvia informació als responsables sanitaris i a les famílies.
Tal i com es recull al pla de represa aprovat pel PROCICAT el 27 de juny, d’acord amb la situació epidemiològica de cada territori serà necessari adaptar les condicions de seguretat i prevenció front el SARS-Cov-2.