Set preguntes freqüents dels familiars de les persones que viuen a les nostres residències

A través d’aquest article, des de la Fundació Sant Andreu Salut tenim la voluntat de resoldre les qüestions més freqüents entre les famílies i amics de les persones que viuen a les nostres residències.

  1. Quines restriccions d’entrades a la residència s’han posat en marxa?

Actualment només entren a les nostres residències els i les professionals que atenen les persones que hi viuen i que tenen un paper primordial en la seva cura, atenció i benestar. Per la qual cosa, i des del dia 13 de març passat, s’ha prohibit l’accés a tots els familiars i acompanyants, als voluntaris, TBC i projectes comunitaris, als alumnes de pràctiques i altres alumnes de projectes i a la perruquera i la podòloga. Els i les professionals que entren segueixen les estrictes mesures de rentat, desinfecció i protecció establertes per les autoritats sanitàries. El personal extern no entra al centre i els professionals que hi van a treballar, accedeixen des d’una porta única. Les comandes que arriben es deixen a l’exterior del centre i són recollides seguint tots els protocols d’higiene i desinfecció. Es fa un control i registre de les persones (principalment treballadors/es) que entren al centre. En cas d’urgències sanitàries i controls mèdics necessaris, s’atén al vestíbul del centre. No s’accedeix a les plantes, a no ser que es tracti d’una urgència vital.

2. I les sortides del centre, es fan amb normalitat?

No. S’han limitat al màxim les visites mèdiques a l’exterior de les persones que viuen al centre. S’han compactat horaris de professionals, per la qual cosa, professionals que feien jornada partida, ara fan torn seguit; així es minimitzen les entrades i sortides. D’altra banda, els i les professionals prenen les estrictes mesures de rentat, desinfecció i protecció establertes per les autoritats sanitàries.

3. Les persones que viuen a la residència tenen un contacte amb altres persones residents. I amb professionals?

S’ha limitat el contacte entre les persones atestes, ja que s’ha establert un aïllament dins les seves habitacions, per la qual cosa, realitzen les activitats diàries, de cura i els àpats dins les habitacions. D’altra banda, s’ha limitat la circulació pel centre de l’equip de professionals. 

4. Quines mesures higièniques es prenen?

Totes les professionals de la residència, fins i tot, l’equip tècnic i direcció van amb uniforme complet, que es posa a rentar cada dia.

Disposem de piques per rentar-se les mans al centre i supervisem el rentat de mans a l’entrar i sortir del centre.

Hem ubicat a cada pica del centre cartells informatius amb el correcte procediment de rentat de mans.

Hem posat solució desinfectant al taulell de recepció i als controls de cada planta, amb les instruccions de com aplicar-ho. De totes maneres, seguim insistint en el rentat de mans com a millor opció higiènica.

S’ha entregat targeta per evitar el contacte d’empremta digital als accessos (RSA).

Punts de control de solució alcohòlica.

Cada vegada que una professional inicia el torn se li pren la temperatura.

Tots els professionals porten mascareta i disposem dels EPIs necessari en cas d’aïllament.

5. Com s’actua davant d’una sospita de cas?

Quan una persona presenta possibles símptomes de Covid-19, es treballa conjuntament amb la metgessa, infermera, responsable higienicosanitària, gerocultora i directora per pautar mesures. La persona que és sospita de cas s’aïlla completament i de manera immediata a la seva habitació o a la unitat d’aïllament si ho requereix, com a mesura preventiva i per seguir la  seva evolució.

Les residències disposen de suficient estoc de material de plàstic per possibles casos i s’ha augmentat l’estoc de farmàcia per possibles casos en SUD.  En paral·lel, hem insistit als professionals del centre sobre la necessitat de fer un bon ús de material i equips de primera intervenció.

6. I com em puc comunicar jo amb el meu familiar que és a la residència?

Des de les residències es fan trucades telefòniques periòdicament a familiars de cada una de les persones ateses. D’altra banda, enviem correus electrònics a les famílies de les persones ateses a la residència per facilitar-los tota la informació que necessitin.

Hem habilitat un horari perquè els familiars de les persones que no disposen de telèfon mòbil puguin trucar als seus familiars i hem establert un horari per fer videotrucades, amb l’acompanyament i ajuda de professionals. De manera paral·lela reforcem la comunicació amb les famílies i la comunitat a través de missatges, fotografies i vídeos que compartim a les xarxes socials de Sant Andreu Salut.

7. Quines activitats fa el meu familiar dins la residència? Quina informació rep?

A la residència informem a les persones que atenem de la situació de cada moment, sense saturar-les ni carregar-les de sobreinformació. Els recordem els consells sobre els rentats de mans i d’evitar el contacte amb d’altres persones. Promovem i intensifiquem el contacte telefònic amb els seus familiars i amics quan ho necessitin. Ens mantenim actius per organitzar diferents activitats individuals per les persones que estan al centre i les adaptem perquè les puguin fer de manera individual dins les habitacions.

Som conscients que des de casa sentiu preocupació, impotència i tristesa per la situació que estem vivint i per no poder ser a prop dels vostres familiars en aquests moments. Des de Sant Andreu Salut us volem enviar un missatge de calma i positivisme. Podeu confiar en tot l’equip de Sant Andreu Salut, que s’està abocant a treballar amb tota l’energia, recursos, coneixements i motivació per preservar el benestar de les persones que atenem, que, com sempre, són la nostra prioritat.

Notícies relacionades

Desplaça cap amunt
Search

Descarregar la memòria

Omple el formulari i t’enviarem la memòria de Sant Andreu Salut

"(Obligatori)" indicates required fields