Amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, us portem un document ple d’exercicis cognitius per exercitar la memòria que ha preparat la Cristina Reche, terapeuta ocupacional de l’Hospital Sant Andreu.
Aquests exercicis són essencials en les persones en una fase lleu o moderada de l’Alzheimer, ja que afavoreixen un alentiment del deteriorament cognitiu i el manteniment de les capacitats preservades. Alguns estudis també suggereixen que aquests exercicis poden contribuir a disminuir la freqüència d’alteracions conductuals i a millorar l’estat d’ànim i l’autonomia personal dels pacients.
Altres efectes positius que aquests exercicis generen són la inducció de la plasticitat cerebral, millorant així la capacitat del cervell per reestructurar-se i adaptar-se a noves situacions i la producció de neurogènesi; el naixement i proliferació de noves neurones.
Per descarregar el document i practicar des de casa, podeu fer-ho a través d’aquest enllaç: https://santandreusalut.cat/wp-content/uploads/2024/09/SAS-Exercicis-Cognitius-Alzheimer.pdf